مصاحبه آرشیو خبر ها
مك‌ كنی باید در رفتارهایش حرفه ‌ای ‌تر باشد

مك‌ كنی باید در رفتارهایش حرفه ‌ای ‌تر باشد

 

«وستون بازیكنی با اعتماد به نفس زیاد و جاه‌طلب است؛ در عین حال بسیار بامزه و به شوخ‌طبع است؛ یك تگزاسی همیشه بشاش و شاداب. » این توصیف پاتریك برگر خبرنگار ورزشی شبكه تلویزیونی Sport 1 آلمان در مورد خرید جدید یوونتوس است. او برای هواداران یوونتوس از وستون مك‌كنی می‌گوید:

 

شما اولین كسی بودید كه از علاقه یوونتوس به مك‌كنی خبر دادید؛ برایمان كمی از جزئیات این انتقال بگویید.

 

اولین تماس‌های دو باشگاه مدتی پیش اتفاق افتاد. قبل از اینكه یوونتوس نیز رسماً وارد مذاكره با شالكه شود، موناكو و ساتهمپتون نیز علاقه خودشان به این بازیكن را اعلام كرده بودند. با این حال فابیو پاراتیچی نخستین كسی بود كه با میكائیل رشكه تماس گرفت. آنها همدیگر را می‌شناختند و پیش از این نیز سابقه تبادل بازیكن داشتند. از اینجا به بعدش را نیز دیگر همه احتمالاً می‌دانند.

 

وقتی به جزئیات قرارداد و مبلغ انتقال و شروط آن نگاه می‌كنیم به نظر می‌رسد همه چیز مناسب و حتی به نفع یووه است. چرا شالكه وستون را با این شرایط به یووه واگذار كرده است؟

 

شالكه در حال سپری كردن یكی از بزرگ‌ترین بحران‌های مالی تاریخ باشگاه‌داری‌اش است. البته بیشتر تیم‌های بوندس لیگا در وضعیتی نسبتاً مشابه قرار دارند؛ منابع خبری از اعداد و ارقام كلان خبر می‌دهند: چیزی در حدود 200 میلیون یورو. آنها برای به‌دست آوردن پول چاره‌ای جز فروش بازیكنان‌شان ندارند. اتفاقاً وستون یكی از بهترین بازیكنان سالهای اخیرشان بوده. شالكه سه بازیكن جوان و مستعد خود را نیز به جز مك‌كنی در لیست فروش‌ خود قرار داده است؛ سوات سردار هافبك 23 ساله و آلمانی‌، امین حارث هافبك 23 ساله و مراكشی و اوزان کاباک مدافع 20 ساله و تركیه‌ای.

 

به نظر شما چه كسی برنده این معامله است؟

 

من فكر می‌كنم این انتقال، توافق خوبی برای هر دو تیم بود. یووه بازیكن با استعادی را در اختیار گرفت و شالكه نیز 4.5 میلیون پول نقد به دست آورد. سال آینده نیز با احتساب پاداش می‌تواند دریافتی‌هایش را به 25.5 برساند.

 

با شناختی كه از مك‌كنی دارید، آیا به عملكرد خوب او در یوونتوس و رقابت‌های سری آ امیدوار هستید؟

 

بله، قطعاً می‌تواند پیشرفت كند. وستون یكی از با استعدادترین بازیكنان بوندس‌لیگا بود؛ با این حال باید در برخی از رفتارهایش كمی حرفه‌ای‌تر باشد. مواردی مثل: سبك زندگی، تغذیه، خواب و... فكر می‌كنم او چیزهای زیادی می‌تواند از پیرلو بیاموزد؛ به هر حال پست هر دوی آنها هافبك مركزی بوده.

 

كمی برایمان بیشتر از وستون می‌گوئید.

 

او یكی از مبارزین علیه نژادپرستی است. در بازی‌های فصل گذشته با بستن سربند «عدالت برای جورج» به خیل ورزشكارانی پیوسته بود كه به قتل ناجوانمردانه جورج فلوید در ایالات متحده آمریكا اعتراض كردند. به یاد دارم در مصاحبه‌ای كه با شكبه تلویزیونی Sport 1 داشت گفت: «به دلیل توجهات بیشتری كه به ما ورزشكاران در رسانه‌های اجتماعی مبذول می‌شود، موظفیم در مقابل این بی‌عدالتی‌ها واكنش نشان دهیم. این نه‌تنها یك وظیفه بلكه باور و اعتقاد من است.» فكر می‌كنم همین جملات كوتاه به خوبی جنسِ شخصیت او را نشان ‌دهد. این جنبه وستون بسیار مورد توجه من است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: